Betingelser for brug
Dette er de generelle vilkår for Brugere af Multi-Regnskab. Du accepterer denne aftale ved oprettelse af login.
December 2023
Definitioner
Multi-Regnskab (herefter benævnt "Systemet") er et online-økonomisystem godkendt af Erhvervsstyrelsen med registreringsnummer fob447143. Multi-Regnskab er drevet og ejet af Multi-Regnskab ApS, CVR-nr. 39239353 - herefter benævnt "Leverandøren". Brugere af Multi-Regnskab defineres som personer, som opretter et login på www.multiregnskab.dk - herefter benævnt "Brugere", "Brugeren", "Brugerne". Kunden ("Kunde", "Kunderne") defineres som den virksomhed eller organisation, på hvis vegne en given Bruger begynder at udføre opgaver i Systemet der kræver betaling til Leverandøren. Systemet tilbydes udelukkende til erhvervskunder.
Generelt
Disse Betingelser er gyldige fra 20. december 2023 og erstatter alle tidligere versioner.
Brugere der skaffer sig adgang til Systemet accepterer at være bundet af nærværende vilkår, der udgør en juridisk bindende aftale mellem Brugeren og Leverandøren. Leverandøren forbeholder sig ret til at ændre nærværende vilkår efter eget skøn og sådanne ændringer træder i kraft ved offentliggørelsen med mindre andet angives.
Ansvar og ansvarsbegrænsninger
Systemet indeholder funktionalitet som søger at gøre det enkelt for Brugeren og Kunden at få løst visse administrative opgaver. Det understreges at Leverandøren hverken yder juridisk bistand eller revisionsarbejde. Leverandøren er hverken en advokat-virksomhed eller et revisionsselskab. Ansvaret for Kundens overholdelse af lovgivning og andre regler påfalder alene Kunden. Leverandøren kan ikke holdes ansvarlig for hverken direkte eller indirekte tab en Kunde måtte mene at have lidt pga anvendelse af Systemet.
Leverandøren hæfter alene for forsætlige eller groft uagtsomme forhold, og det maksimale erstatningsansvar overfor Kunden kan uanset årsagen aldrig overstige et beløb svarende til det beløb Kunden har betalt for brug af systemet indenfor de seneste 12 måneder.
Alle beregninger og opstillinger som udføres af Systemet skal opfattes som vejledende og Leverandøren kan ikke stilles til ansvar for korrektheden af disse. Der kan være situationer som er ikke er forudset eller ligefrem egentlige fejl. Dette på trods af at vi naturligvis arbejder ihærdigt for at undgå det.
Kommunikation
Såvel i Systemet som i dialog med Leverandørens medarbejdere, kan Brugeren møde formuleringer der kan misforstås som anbefalinger eller rådgivning om juridiske, regnskabsmæssige eller skattemæssige forhold. Leverandøren søger altid formuleringer der ikke nemt kan misforstås, og selv om Leverandøren både i Systemet og i direkte dialog forsøger at hjælpe Kunderne efter bedste behov, så er professionel ansvarsforpligtende rådgivning ikke en del af Leverandørens ydelser.
Immaterielle rettigheder
Leverandøren har ejendomsret, ophavsret og enhver anden rettighed til Systemet - herunder også dokumenter, illustrationer m.v. som ikke er kunde-specifikke.
Version af systemet
Systemet opdateres løbende og kunden har adgang til den aktuelle version af Systemet.
Ophør
Hvis Brugeren ikke har anvendt systemet i 24 måneder, kan brugerens adgang til systemet ophæves uden varsel. Brugeren kan til enhver tid, anmode leverandøren om at slette alle dennes brugerdata på systemet. Leverandøren vil indenfor 14 dage fra anmodningen sikre, at brugerens data slettes i det omfang det ikke er i modstrid med dansk lovgivning.
Ejerskab af data og system
Brugerens data er Brugerens ejendom og består af oplysninger som mail-adresse, password, etc. Brugerens data bliver slettet ved ophør - dog under hensyntagen til den lovgivning Multi-Regnskab er underlagt som godkendt bogføringssystem. Kundens data er Kundens ejendom og består af selskabsoplysninger, bogføring, bilag, m.v. Kundens data slettes når alle Brugere med adgang til Kundens data er blevet slettede - dog under hensyntagen til den lovgivning Multi-Regnskab er underlagt som godkendt bogføringssystem. Leverandøren er underlagt tavshedspligt vedrørende Brugerens og Kundens data. Leverandøren kan kun dele data disse data, såfremt relevante myndigheder har krav på dette eller Brugeren/Kunden eksplicit har godkendt det. Leverandøren er system- og systemindholdsleverandør og ejer af systemet. Kunden og Brugeren er ansvarlig for behandling af egne data.
Datasikkerhed
Leverandøren varetager systemets tekniske sikkerhed - herunder beskyttelse i form af logins, kryptering af netværkstrafik og systematisk backup af data. Kunderne (subsidiært Brugerne) er ansvarlige for de sikkerhedsmæssige aspekter som er uden for levarandørens kontrol - herunder sikker opbevaring af logins og password, beskyttelse af eget IT-udstyr, etc.